4 redenen waarom tv-reclame nog steeds belangrijk is

Tegenwoordig zijn er zoveel manieren om je merk kenbaar te maken. Denk aan het online adverteren via social media. Daarnaast heb je natuurlijk nog de offline manieren zoals flyers of posters die opgehangen kunnen worden. Toch zijn er nog steeds bedrijven die via tv reclames hun bedrijf blijven promoten. Dit is dan ook een goede set. In dit artikel lees je vier redenen waarom dit nou zo belangrijk is. Want laten we eerlijk wezen, als bedrijf wil je natuurlijk alle mogelijke manieren proberen om voor een groot succes te gaan. 

Redenen om voor tv-reclame te gaan

Allereerst kun je met een tv-reclame zo veel meer kracht geven aan je bericht. Het is namelijk mogelijk om niet alleen een pakkend geluid toe te voegen, maar ook een krachtig beeld. Je kunt emotie overbrengen bij de doelgroep. Naast dat deze combinatie een sleutel is tot succes, heeft een tv-reclame een enorm bereik. Tv programma’s worden namelijk nog steeds veel bekeken door heel het land heen. Als jouw reclamespotje hier dan tussenkomt, wordt deze gegarandeerd gezien. Hiernaast kun je heel gericht reclame maken. Je kunt namelijk specifiek focussen op een bepaalde provincie. Als jouw bedrijf alleen relevant is voor een bepaalde  regio, komt dit natuurlijk perfect uit. Door een reclame komt jouw boodschap ‘dubbel’ binnen. Dit komt door beeld en geluid. Verschil met bijvoorbeeld papier reclame is groot.

 

Waar zijn de kosten op gebaseerd?

Maar wat zijn dan eigenlijk de kosten van een goede reclame? Veel mensen denken dat je hier duizenden euro’s voor een reclame. Voor een kleiner bedrijf zou dit niet haalbaar zijn. Eigenlijk vallen tv reclames kosten best wel mee als je hier goed naar kijkt. Het verschilt natuurlijk wel met de duur van een reclame. Een reclame van 20 seconden zal minder geld kosten dan een reclame van 40 seconden of zelfs een minuut. Naast de duur, heeft ook de productie van een reclame-effect. Als jij er alles aan wilt doen dat jouw concept goed overkomt, zal dit in een goed jasje gestoken moeten worden. Je zult dan automatisch meer kwijt zijn voor een reclame die lastiger te maken is.

Ken je doelgroep

Of je reclame goed bekeken wordt en zal opvallen zul je van tevoren niet weten. Je kunt natuurlijk wel een goede inschatting maken, door eerst bij je doelgroep te onderzoeken wat voor content ze interessant vinden. Ook is het handig om te weten in wat voor zaken je doelgroep nog meer geïnteresseerd is. Op deze manier kun je deze zaken bijvoorbeeld combineren. Ook hangt het succes van een tv-reclame af van het moment dat iemand kijkt. Als jouw reclame in het midden van een reclame sessie komt, zal de reclame een stuk minder lang blijven hangen dan dat jouw reclame aan het begin of eind te zien is. Het is interessant om te zien hoe bepaalde reclames wel succes hebben en andere niet. Hier kun je dan weer op inspelen door van elkaar te leren en het de volgende keer anders te doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.