Alles wat je moet weten over het inzetten van advertorials

Advertorials zijn betaalde advertenties, die zichtbaar in online nieuwsberichten en in een redactioneel artikel jasje zijn gestoken. Maar wanneer maak je gebruik van de inzet van een gerichte advertentie en wanneer zet je een advertorial in? In dit artikel vertellen wij je meer over hoe je het meest efficiënt en met het meeste rendement gebruik kunt maken van de inzet van advertorials. En belangrijker; wanneer niet?

Wat is een advertorial 

Als je de woorden advertisement en editorial samen pakt, heb je ‘advertorial’. Een advertorial is eigenlijk niets meer of minder dan een redactioneel artikel dat men heeft geschreven in de vorm van een nieuwsbericht. Het is geen duidelijke reclame, het is meer reclame met een boodschap, verwerkt in een artikel. Echter, het heeft wel hetzelfde doel als een advertentie; een opdrachtgever wil zijn of haar product of dienst exposen om te zorgen dat de lezer hierdoor getriggerd wordt om tot aanschaf over te gaan. Het is niet makkelijk een advertorial te schrijven. Een advertorial biedt namelijk, in tegenstelling tot een advertentie, duidelijke informatie waarbij je een redactioneel artikel gebruikt als middel om in contact te komen met de lezers hiervan. Een advertorial wordt altijd aangeboden door een commerciële partij. Online adverteren in Rotterdam is bijvoorbeeld ook mogelijk. Per regio en zelfs lokaal kun je media uitkiezen voor het plaatsen van je advertorial.

 

Feitelijk kun je als bedrijf zijnde veel informatie kwijt over je dienst of product, om zo de lezer over te halen over te gaan tot de aankoop hiervan. Het leest ook vaak prettig voor de lezer. Doordat een advertorial vaak circa 500 woorden omvat, is hier meer ruimte voor dan een gerichte advertentie. Een traditionele advertentie of banneradvertentie voor websites heeft maar beperkte ruimte en minder bereik om de juiste doelgroep te bereiken.

Waarom een advertorial? 

Doordat het oogt als een redactioneel artikel, is men sneller geneigd het artikel te lezen. Bij een advertentie is de boodschap vaak dusdanig kort en vluchtig, dat het niet blijft hangen. Redacteuren van advertorials schrijven de tekst op eenzelfde manier als alle andere teksten voor de website en schrijven duidelijk, zorgen voor inhoud en zijn veel meer doelgericht. Een pakkende en goede advertorial schrijven is niet voor iedereen weggelegd. Via Advertorial.nl kun je een advertorial op laten maken en lokaal of regionaal laten plaatsen in diverse media.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *