Bureau of bureaustoel monteren? 5 tips

Het is niet zo moeilijk als het lijkt om een bureaustoel in elkaar te zetten. Zelfs als je nog nooit meubels in elkaar gezet hebt, zijn we er zeker van dat je deze klus zult kunnen klaren. Het vergt echter wel wat geduld en een beetje aandacht voor de handleiding. Lees verder om te ontdekken hoe je je nieuwe bureau of bureaustoel correct in elkaar zet.

Het monteren van een bureau of bureaustoel is anders dan het in elkaar zetten van andere meubelstukken. Je zult waarschijnlijk veel onderdelen in elkaar moeten zetten en hoe meer onderdelen er zijn, hoe meer er mis kan gaan. Je kunt het proces echter gemakkelijker laten verlopen door deze 5 tips te volgen:

Tip 1: maak eerst een foto

Het kan handig zijn om de stoel of het bureau dat je in elkaar wilt zetten eerst in de winkel fotografeert. Dat zal het in elkaar zetten een stuk makkelijker maken. Neem dus foto’s vanuit verschillende hoeken als je in de winkel bent.

Tip 2: open het pakket en pak de inhoud eruit

Elk onderdeel zal waarschijnlijk in een soort materiaal gewikkeld zijn. Om te voorkomen dat ze tijdens de verzending beschadigd raken, wordt vaak folie of plastic gebruikt. Om ervoor te zorgen dat je je nieuwe meubelstuk goed in elkaar zet, is het belangrijk om alle beschermende wikkels van elk element verwijderen. Om te voorkomen dat de onderdelen tussen andere voorwerpen die in je huis rondslingeren terechtkomen, kies je een open plek om je bureau of bureaustoel in elkaar te zetten. Zorg ervoor dat de set compleet is en dat er geen onderdelen ontbreken. Een gedetailleerde checklist van alle dingen die in de doos moeten zitten, vind je in de handleiding.

Kijk eens goed om je heen. Niets is vervelender dan dat je erachter komt dat je belangrijke onderdelen mist tijdens het in elkaar zetten. Tel daarom alle panelen, pinnen en bouten voor je begint. Controleer alle onderdelen op het juiste aantal. Als er onderdelen ontbreken, neem dan meteen contact op met de winkelier waar je het meubelstuk hebt gekocht.

Tip 3: sorteer alles in verschillende groepen

Grote stukken van de stoel moet je op één plaats neerleggen, bouten en kleine sloten op een andere en gereedschap op nog een andere. Dit zal het een stuk eenvoudiger maken om de stoel of het bureau in elkaar te zetten.

Tip 4: besteed het klusje uit

Zelfs als je deze handige tips volgt, kun je ontdekken dat het maken van je eigen kantoormeubelen te tijdrovend of vervelend is. Als je een groot aantal onderdelen in elkaar moet zetten, kan het de moeite waard zijn een vakman in te huren om het te doen. Omdat ze gewend zijn aan dit soort werk, zullen ze je meubels aanzienlijk sneller in elkaar kunnen zetten, zodat je eerder weer aan het werk kunt. De monteurs van Office Interior zijn aan te raden als je ervoor kiest om dit klusje uit te besteden! 

Tip 5: informeer je goed van tevoren

Het in elkaar zetten van je meubels hoeft niet zo lang te duren of zo ingewikkeld te zijn als je zou denken. Je meubels zijn in een mum van tijd in elkaar gezet en klaar voor gebruik als je de juiste meubels koopt, de juiste uitrusting hebt en de beste methode toepast!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *