conversie optimalisatie

Conversie optimaliseren? 3 tips voor een betere conversie op je website!

Als je de conversie op je website wilt verbeteren dan geldt dat kleine wijzigingen soms een groot verschil in conversie kunnen maken. Wij geven daarom 3 goede tips voor een betere conversie op je website. Lees dus snel verder als je bezig gaat met conversie optimalisatie.

Tip 1. Denk aan de “vouw”

Bij het opmaken van een webpagina is het enorm belangrijk om te denken aan de “vouw”. Het eerste zichtbare gedeelte van een pagina wordt zo genoemd. Alles hieronder ziet de gebruiker vast als er naar beneden gescrold wordt. Voor een betere conversie is het dus van belang dat de belangrijkste content bovenaan verschijnt. Bij gebruik van een headerfoto zien we dat belangrijke informatie vaak hieronder wordt geplaatst, waardoor veel gebruikers deze “CTA” of belangrijke informatie niet direct ziet. Natuurlijk is het belangrijk dat je website er goed uitziet, maar je website moet ook gebruiksvriendelijk zijn. Als je gebruik maakt van een header is het dus verstandig om belangrijke informatie in de header te plaatsen.

Tip 2. Sterke Call-to-action

Je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk bezoekers op je website actie gaat ondernemen. Een potentiële klant moet essentiële informatie kunnen vinden en getriggerd worden om tot actie over te gaan. Door middel van een sterke call-to-action zorg je ervoor dat bezoekers worden getriggerd om actie te ondernemen. Een call-to-action is vaak een button die eruit springt en uitnodigt om iets te doen. 

Tip 3. Passende webteksten

Het is enorm belangrijk om je doelgroep op de juiste manier aan te spreken. Je wilt als het ware het gesprek met je (potentiële) klant aangaan. Zorg er daarom voor dat je teksten goed geschreven zijn en passen bij je doelgroep. Let dus op het woordgebruik en schrijf informeel. Sterke webteksten zijn dan ook enorm belangrijk voor de conversie van je website.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *