De zichtbaarheid van je bedrijf vergroten? Zo doe je dat

Vandaag de dag worden zowel consumenten als zakelijke klanten dagelijks overspoeld met reclameboodschappen. Van radiocommercials tot banners op websites die je bezoekt en de traditionele flyer die in je brievenbus wordt gestopt. 

Met al deze verschillende soorten bedrijfsreclame kan het lastig zijn om ervoor te zorgen dat jouw boodschap tussen die van je concurrent opvalt. Toch kun je een aantal eenvoudige, maar effectieve, acties ondernemen om de zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten. In dit artikel vertellen we je hier meer over.

Autoreclame

Het effect van autoreclame wordt vaak onderschat. Je staat er misschien niet bij stil, maar de reclameboodschap op je auto wordt dagelijks door honderden mensen bekeken. Maar wil je die zichtbaarheid echt goed benutten, dan is het belangrijk dat je een interessante boodschap toont en dus niet alleen een logo of bedrijfsnaam. 

Want zeg nu zelf, zou jij als potentiële klant daardoor getriggerd worden om contact met je opnemen? Waarschijnlijk niet, je potentiële klant zal dus diezelfde gedachte hebben!

Kies daarom voor een boodschap die inspeelt op het probleem waar je klanten mee te maken hebben of de voordelen die jouw diensten of producten opleveren. Op die manier maak je het concreter en is de kans op succes groter.

Gevelbelettering

Professionele gevelbelettering is eigenlijk onmisbaar als je een bedrijfspand hebt. Niet alleen helpt gevelbelettering je bezoekers om je bedrijf gemakkelijk te vinden, maar ook merken voorbijgangers je bedrijfsnaam op. Gevelbelettering is in vele varianten verkrijgbaar, van eenvoudige RVS letters tot en met verlichte 3D doosletters waarmee je bedrijfsnaam en logo 24 uur per dag zichtbaar zijn.

Net zoals bij autoreclame, is het bij reclame op de gevel ook van belang om niet alleen je bedrijfsnaam of logo te tonen, maar ook de toegevoegde waarde die je levert te onderstrepen. Dat kun je bijvoorbeeld doen met een slogan die je bij je bedrijfsnaam zet. 

Het kan soms lastig zijn een pakkende slogan te verzinnen. Kom je er niet uit? Schakel dan een marketingbureau in om een slogan voor je te laten bedenken. Sowieso is het altijd goed om zelfbedachte slogans aan een marketingbureau voor te leggen om te checken of je niet per ongeluk een verkeerde boodschap overdraagt of juist de belangrijkste toegevoegde waarde van je bedrijf niet communiceert.

Online zichtbaarheid

Naast fysieke reclame is online zichtbaarheid natuurlijk ook niet meer weg te denken uit ondernemersland. Zorg daarom dat je een representatieve website hebt die goed vindbaar is in Google. Maak je website persoonlijk, dus laat de gezichten achter het bedrijf op de website zien. Iemand op het internet kent je immers vaak niet en vindt het wel zo prettig om te zien wie de persoon of personen achter het bedrijf zijn.

Net zoals bij autoreclame en gevelbelettering kan een online vindbare website 24 uur per dag voor zichtbaarheid zorgen. Maar online zichtbaarheid creëren is echt een vak apart, dus als je hier geen kaas hebt gegeten, is het aan te raden om een online bureau in te schakelen en de online marketing uit te besteden.

Andere manieren om je zichtbaarheid te vergroten

Naast de besproken manieren om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten, zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden die je kunt benutten. Zeker offline zijn er veel mogelijkheden om met relatief weinig budget veel zichtbaarheid te creëren. Bijvoorbeeld met bedrijfskleding of vlaggen. Alle vormen van bedrijfsreclame waarbij je een object bedrukt, vind je hier: objektreclame.nl/signproducten/bedrijfsreclame/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *