Deze ruimtes heb je nodig in jouw eigen kantoor

Wanneer je op zoek gaat naar het juiste pand voor jouw bedrijf, moet je eerst goed over nadenken welke ruimtes je nodig hebt. Gezien de corona situatie werken veel mensen van een afstand, maar zodra op kantoor werken weer mogelijk is zullen de meesten wel in het pand verschijnen. En voor het geval dat dat gebeurt, wil je natuurlijk een voldoende aantal ruimtes hebben waar jouw medewerkers kunnen werken. Een kantoorruimte huren (bijvoorbeeld bij www.bcwaasland.be) eist dat je dit goed onderzoekt voordat je het doet. Deze zaken moet je op letten wanneer je een eigen kantoor gaat huren.

Denk na over hoe je de ruimtes gaat inrichten

Zal jouw bedrijf de aankomende tijd nog steeds veel van huis werken? Dan is het belangrijk dat je optimaal investeert in de inrichting van de ruimtes die je ter beschikking hebt. In plaats van het feit dat het kantoor een werkplek wordt, zal het meer moeten ingericht worden als een ontmoetingsplek. Zorg er dus voor dat de ruimtes zodanig zijn ingericht dat team meetings en vergaderingen gemakkelijk kunnen plaatsvinden.

 

Het inrichten van zulke ruimtes vereisen echter wel meer kosten dan een gewoon kantoor, maar op lange termijn zal je er meer profijt van hebben. Tegenwoordig besparen veel bedrijven de kosten op werkplekken en maken juist meer ruimtes voor informele en formele ontmoetingen. Zo zijn de meeste bedrijven in principe goedkoper uit dan degene die een traditioneel kantoor bezitten.

Stel een plan op en betrek je werknemers bij het proces

Voor grote bedrijven wordt het geadviseerd om een plan op te stellen die betrekking hebben tot de beschikbare plekken binnen de kantoorruimte. Maar ook bedrijven waar er maar tien werknemers zijn is het ook zeer nuttig! Door een plan op te stellen kun je de bezettingsgraad bepalen en beslissen welke faciliteiten je nodig zal hebben. Vraag aan je medewerkers wat zij vinden en wat zij nodig hebben tijdens het werken of bepaalde meetings.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.