Digital signage inzetten voor jouw reclameuitingen

Het tijdperk van broadcasting is sinds de intrede van het internet wel voorbij. Nu gaat het vooral om narrowcasting, waarbij je jouw boodschap gericht in de markt zet en die mensen bereikt die jouw product of dienst waarschijnlijk willen afnemen. Je moet ze alleen nog het laatste zetje geven. Met digital signage bijvoorbeeld. ZetaDisplay is gespecialiseerd in het inzetten van digital signage voor retail, zodat jouw bedrijf op en top zichtbaar is voor de voor jou relevante consument.

Wat is digital signage?

Ken je die grote schermen op beurzen en multimediawinkels? Dat zijn voorbeelden van digital signage: visuele reclame die de kijker meesleept en aanzet tot het doen van een aankoop. Hiermee verleid je je potentiële klant met je merkbelofte. Digital signage voor retail is één van de belangrijkste middelen om klanten ertoe aan te zetten dat ene luxe product te kopen. Daarom wordt het veelvuldig ingezet op vakbeurzen, in keukenzaken of showrooms. Je klant is hier immers al aanwezig en jij speelt daarop in door je mooiste producten op een sexy manier voor te schotelen. Daarnaast kun je digital signage ook inzetten voor het informeren van je klant. Welke keuzes zijn er? Welke zijn de beste, afgaande op de situatie van de klant? En je kunt je klant de juiste richting op sturen door te wijzen op de meest aantrekkelijke keuze, voor hem, haar en jouw organisatie.

Digital signage als vorm van narrowcasting

Misschien vraag je je af wat narrowcasting met digital signage te maken heeft. Onder narrowcasting verstaan we het uitzenden van jouw boodschap naar een geselecteerde doelgroep. Die doelgroep is doorgaans al aanwezig op plekken waar digital signage wordt toegepast. Neem bijvoorbeeld digital signage voor retail. In jouw winkel is de klant op zoek naar een dienst of product, of kijkt rond. Je laat op dat moment jouw product of dienst zien, op overtuigende wijze. Je communiceert dus direct met jouw klant en zorgt ervoor dat hij of zij tot aankoop over gaat, of goed geïnformeerd is over je product. Zo wordt kiezen voor jouw dienst of product een stuk eenvoudiger. Deze manier van marketing werkt bovendien ook in op het onderbewuste van je publiek. Je kunt op subtiele wijze je klant beïnvloeden, zonder dat deze het door heeft.

Starten met digital signage

Beschikt jouw bedrijf nog niet over de mogelijkheden digital signage in te zetten? Dan kun je met behulp van ZetaDisplay de eerste stappen zetten, tot het opzetten van een digitale stand tot het laten draaien van het eindproduct. ZetaDisplay is er niet alleen voor de technische ondersteuning, maar denkt ook mee over de juiste content voor jouw bedrijf. Van advies aan de marketingafdeling tot het selecteren van de juiste schermen en de installatie. Omdat je werkt met één partij schakel je snel. ZetaDisplay heeft alle kennis in huis om van jouw eerste digital signage project een succes te maken. Voortaan kun jij ook deze techniek aan je marketingtools toevoegen.

Effecten

Natuurlijk ben je benieuwd naar de effecten van narrowcasting en digital signage. Klanten van ZetaDisplay zien hun investering terug in het gedrag van hun klanten. Een hogere ROI en een professionele, overtuigende uitstraling in winkels of op publieke evenementen. Zo til je je merk naar een hoger plan en ben je zichtbaarder als nooit tevoren.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *