Drie redenen om een Adwords specialist in te huren

Als u een bedrijf heeft of u beheert een website waarmee u reclame wilt maken, dan kan een Adwords specialist u ongetwijfeld helpen. Deze persoon weet exact hoe Google Adwords (tegenwoordig Google Ads) werkt, hoe de betalingsmethoden in elkaar steken en hoe u direct een doeltreffende campagne opzet. Google Adwords is onmisbaar als u aan uw online marketing wilt werken, maar tegelijkertijd is het ook geen makkelijk programma. Hier vindt u drie redenen waarom een Google Adwords specialist u dan uit de brand kan helpen.

1.    Een Adwords specialist helpt u op weg

Google Adwords is een bijzonder lastig programma om mee te werken. Als u hier geen ervaring mee heeft, dan is de enige manier om hier meer over te leren door het te doen. En dat betekent weer dat u een aantal campagnes moet starten, dingen moet uitproberen en dus waarschijnlijk in het begin geld verliest. Een Adwords specialist zet uw campagnes voor u op en dat op een correcte en succesvolle manier. Daarna, als u gezien heeft hoe het werkt, kunt u zelf bepalen of u het over wilt nemen of dat u de specialist wilt blijven gebruiken. U ziet in ieder geval hoe het wel moet en kunt daarvan leren. Daardoor is de kans op succes in de toekomst groter.

2.    Uw conversieratio gaat omhoog

Een Google Adwords specialist helpt u bij het opzetten van goede advertentiecampagnes in Google. Daarmee wordt er meer verkeer naar uw website getrokken, wat betekent dat u meer bezoekers krijgt. Het is dan uiteraard aan u om van deze bezoekers ook klanten te maken, want eenmaal op uw website aanbeland bent u er nog niet. U kunt een Google Adwords campagne zo opzetten dat iemand die al interesse heeft getoond in uw product (ze hebben het zoekwoord ingetypt in Google) direct ook op die productpagina terecht komt. De kans op een conversie is dan groter.

3.    U bespaart geld

Een Google Adwords specialist weet exact hoe u het beste voor uw campagnes kunt betalen. Dit gaat namelijk door middel van een biedstrategie en dan betaalt u of per klik op uw advertentie of per 1000 vertoningen. Het is niet zo dat de adverteerder met het hoogste bod ook daadwerkelijk de advertentie plaats krijgt, want er komt meer bij kijken. Zo is uw Adwords kwaliteitsscore bijvoorbeeld belangrijk en het succes van uw voorgaande campagnes. Een Adwords specialist weet exact hoeveel te bieden zodat uw advertentie getoond wordt én u er ook nog winst aan overhoudt. Uiteindelijk zal een Adwords specialist u dus geld besparen door genuanceerde fouten te vermijden en de beste biedstrategie te kiezen.

Wel of geen Ads specialist inhuren?

U bent degene die bepaalt of u een specialist nodig heeft voor uw Adwords campagne of niet. Feit is wel dat een specialist vele voordelen biedt waar u ook zelf van kunt profiteren, maar daar gaat tijd overheen. Met een specialist is het resultaat direct, terwijl u waarschijnlijk nog moet oefenen. Kiest u voor een Adwords specialist, dan overbrugt u deze onzekere periode. Voor meer informatie over de mogelijkheden voor het inhuren van een specialist kunt u terecht op GMU.online.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *