Essentiële tips om u te helpen bij het plannen van uw stand

Deelname aan beurzen en tentoonstellingen is een goede gelegenheid om nieuwe klanten aan te trekken en zaken te doen, maar met zoveel mogelijkheden in dit soort evenementen, hoe maak je je je stand aantrekkelijker?

Om een uitstekende omgeving te zijn voor het creëren van relaties met mensen, opent de beursstand ook mogelijkheden om de relatie met reeds trouwe klanten te verstevigen, het merk van uw bedrijf te versterken en te onderzoeken hoe het met uw reputatie gesteld is.

Er is echter een proces om de beste resultaten te bereiken en hiervoor is de eerste stap om de beurs met professionaliteit tegemoet te treden, waarbij we nadenken over het rendement van de investering door de kwaliteit van de mensen die u naar uw stand zal aantrekken en niet door de kwantiteit.

In deze omgeving van interactie is het noodzakelijk om voorbereid te zijn, het gesprek met elke persoon die de stand nadert moet aangenaam en objectief zijn, dus: betrokkenheid, proactiviteit en planning zijn sleutelwoorden in het gedrag van de exposant en zijn team.

Het bedrijf dat deelneemt aan tentoonstellingen weet dat het tot enkele minuten voor het evenement aandacht moet hebben voor talloze details. Met dit in het achterhoofd hebben we een aantal stappen voorbereid waarmee u rekening moet houden bij het organiseren van uw stand voor de beurs en het bereiken van uw doelstellingen met dit evenement.

Maak uw strategische planning
Alvorens tot actie over te gaan is het noodzakelijk om een gedetailleerd profiel te tekenen van alles wat u met de tentoonstelling wilt bereiken. Daarom is de eerste stap het maken van een strategisch plan en het agenderen van alle punten.

De strategische planning verzamelt alle noodzakelijke informatie in een spreadsheet, om de visualisatie van elke fase van het project te vergemakkelijken, waarbij deze acties op een zo specifiek, gedetailleerd en volledig mogelijke manier worden weergegeven.

Bepaal uw doel
Voordat u begint met de organisatie van uw stand moet u uw doel voor dit evenement bepalen. Bent u bijvoorbeeld van plan om conversie of verkeer te genereren?

Als u deals wilt sluiten, geeft u de voorkeur aan een aangename omgeving met privé-kamers en comfortabel meubilair.

Als u nu wilt dat uw product bekend is bij zoveel mogelijk gekwalificeerde mensen, investeert u in de tentoonstelling van de producten en vergemakkelijkt u de circulatie in uw stand.

Houd rekening met de locatie en het uiterlijk van uw stand
De keuze voor een goede positionering van uw stand op de beurs is een bepalende factor, omdat de locatie van grote invloed is op het verkeer van mensen in de buurt van uw stand.

Aan de andere kant motiveert de goede uitstraling van de stand mensen om te stoppen, in te stappen en een gesprek met uw bedrijf aan te gaan. Daarom is het inhuren van een standbouwer van fundamenteel belang.

Gebruik creativiteit
Laat bezoekers van uw stand uw product of dienst zien, aanraken, voelen, luisteren of uitproberen.

Een grote aantrekkingskracht is het gebruik van technologieën en mechanismen van interactiviteit, zoals elektronische spelletjes, quizzen en instrumenten die de nieuwsgierigheid van de voorbijgangers kunnen aanscherpen en zo een positieve ervaring kunnen opleveren.

Het effectief aantonen van wat uw product of dienst is, is een uiterst belangrijke stap voor de aankoopbeslissing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *