Hoe kan je je eigen brand worden?

In de digitale wereld waarin we momenteel leven, zijn influencers en internet persoonlijkheden niet meer weg te denken. Jonge meisjes die starten met het vloggen van hun leven, zijn ondertussen uitgegroeid tot bekende internetsterren welke product na product kunnen promoten omdat ze hun eigen merk zijn geworden. Door personal branding zetten de internetsterren zichzelf neer als merk. Ben je benieuwd hoe jij eventueel zou kunnen uitgroeien tot internet persoonlijkheid? Zie jij het ook wel zitten om jezelf als merk te kunnen gebruiken, en uit te groeien tot een bedrijfje? Bekijk snel de tips in onderstaande blog!

Meerdere social media kanalen

Bedrijven zijn geïnteresseerd in influencers als merk omdat ze content maken voor een bepaalde doelgroep via verschillende social media kanalen. Wanneer bedrijven met influencers in zee gaan, kunnen die influencers gebruik maken van hun verschillende sociale platforms om de producten van het bedrijf te promoten onder hun doelgroep. Het is van belang dat je zoveel mogelijk mensen binnen jouw doelgroep kan aanspreken en derhalve is het tegenwoordig van belang dat je zoveel mogelijk kanalen gebruikt om de doelgroep ook daadwerkelijk aan te spreken! Hierbij kan je denken aan YouTube, Tiktok, Instagram, Facebook aar ook Snapchat en Pinterest zijn aantrekkelijke kanalen om jezelf op te promoten!

Focus je op engagement

Bij het starten als influencer en proberen zoveel mogelijk publiek te trekken, is het belangrijk dat je je niet alleen focust op het maken van content en deze content klakkeloos op internet plaatsen. Je moet ervoor zorgen dat je engagement met het publiek creëert; de mate waarin het publiek daadwerkelijk betrokken is bij de content en hierop reageert – middels een like of zelfs een reactie. De mate van engagement is natuurlijk wel afhankelijk van welk social media kanaal je gebruikt en zal ook veranderen naarmate je meer publiek trekt.

Taken uitbesteden

Wanneer jouw missie als influencer geslaagd is en je een internet persoonlijkheid bent geworden, is het uiteraard van belang om jouw eigen merk zo goed mogelijk weg te blijven zetten. Hiervoor kan je op een gegeven moment beginnen met het uitbesteden van taken; zo hou je zelf voornamelijk de focus op het creëren van content. Bekijk bijvoorbeeld of je een manager kan inschakelen wanneer je geen grip meer hebt op de hoeveelheid aanbiedingen die je van bedrijven krijgt. Wanneer jouw merk uiteindelijk zelfs uitgroeit tot een bedrijf van dermate grootte, kan je natuurlijk nog meer gaan uitbesteden. Je zou dan bijvoorbeeld de mogelijkheden kunnen bekijken om jouw backoffice uit te besteden, maar voordat we op de zaken vooruitlopen, laten we voor nu vooral focussen op het creëren van content en engagement!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.