Hoe u uw eigen chocolaterie kunt beginnen

 

Bent u van plan om uw eigen chocolaterie te beginnen en bent u op zoek naar tips? Hier zijn 4 stappen die u een duidelijke visie geven over hoe u verder moet gaan.

1) Definieer uw doel, locatie en naam

Allereerst moet u aangeven aan wie u chocolade wilt verkopen. Het targeten van individuen en privé-evenementen zoals bruiloften, verlovingen en pasgeborenen zou een goed begin zijn voor uw bedrijf.

Ten tweede moet er een locatie voor uw winkel worden gekozen. Nadat je je doelwit als individuen hebt gedefinieerd, zoek je een beschikbare plek op een drukke plek, zoals in het centrum van de stad of in een winkelcentrum. Ergens kun je voetgangers en voorbijgangers aantrekken.

In de tussentijd zou je een naam voor je winkel moeten bedenken. Kies een aantrekkelijke naam die gemakkelijk te onthouden is en die mensen direct kunnen associëren met chocolade. Maak er een referentie van. Vergeet het bord niet.

2) Bepaal wat u gaat verkopen

Als chocolademaker heb je een grote verscheidenheid aan chocolade te bieden. Op dit punt is de beste keuze om alle smaken te behagen. Houd de opties open door de belangrijkste soorten melk, witte en pure chocolade aan te bieden. Breid uw productlijn uit door een mengsel van chocolade toe te voegen met verschillende vullingen (noten, koffie, pistache …).

Ga na het kiezen van uw productlijn op zoek naar een betrouwbare chocolade groothandel. Vergelijk de kwaliteit van chocolade van verschillende chocolatiers en kies de leverancier die u de beste producten aanbiedt. Zorg voor de consistentie van uw bedrijf voor een langdurige relatie met uw provider.

Nu u uw product heeft beveiligd, is het tijd om het te verpakken om aan de vraag te voldoen. Sommigen willen misschien een zoet geschenk aanbieden, anderen willen misschien chocolade uitdelen tijdens evenementen. Daarom moet u voorverpakte cadeauartikelen presenteren met aantrekkelijke verpakkingen, op maat gemaakte dozen en labels met uw merknaam. U kunt ook een ontwerper inhuren om chocoladedecoraties op maat te maken voor evenementen. Zet al uw persoonlijkheid en creativiteit in om het geluk van uw klanten te verdubbelen tijdens een geboorte of een huwelijksfeest door uw chocolade tot leven te brengen.

3) Versier je winkel

Uw locatie en producten zijn klaar, dus u kunt naar het leuke gedeelte van het inrichten van uw winkel gaan. Neem contact op met een interieurontwerper om het decor in te richten. Creëer een charmante vitrine, want dit is het eerste dat de aandacht van de voorbijgangers trekt. Toon je meest fascinerende items om mensen te betrekken en ze te pushen om binnen te komen. Zodra ze dat doen, moet de decoratie in de winkel hun eetlust vergroten. Dit wordt bereikt met de gebruikte kleuren. Rood, oranje en geel zijn de meest eetlustopwekkende kleuren. Gebruik ze op je muren, planken en hoezen. Blijf uit de buurt van zwart, bruin, grijs en paars. Die kleuren staan ​​erom bekend dat ze de behoefte aan voedsel wegnemen.

 

4) Klantenloyaliteit verwerven

Ben je klaar om klanten nu te verwelkomen? Nog niet. De laatste stap is het bepalen van de ervaring die in uw winkel is opgedaan. Begin met ze te begroeten met een glimlach, een echte natuurlijk. Help ze dan en begrijp waarnaar ze op zoek zijn. Laat ze niet met rust. U en uw medewerkers moeten alle vragen beantwoorden en optreden als adviseurs. Daarom moet u uw team informeren over het productieproces en de ingrediënten van elk artikel. Kortom, verander uw personeel in chocolade-experts.

Door deze quality time door te brengen om uw bezoekers te adviseren, kunt u hechte relaties opbouwen en daardoor de loyaliteit van uw klanten vergroten. Bovendien zal het opvolgen van uw diensten uw klanttevredenheid verhogen, waardoor ze terugkomen. Vergeet dus niet de telefoon op te nemen en uw klant om feedback te vragen over de bonbons die voor een specifiek evenement zijn ontvangen.

Gefeliciteerd, nu bent u klaar om uw bedrijf te starten als chocolaterie. Onthoud dat alles wat u doet het beste van de klant moet zijn. Zorg dat uw bezoekers gehecht raken aan uw producten en de kwaliteit van de service die u aanbiedt. Succes!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.