Hoe verloopt restaurant marketing voeren in de praktijk?

Het voeren van restaurant marketing is door de jaren heen stevig veranderd. Vroeger was het vooral belangrijk om lokale marketing te voeren in bijvoorbeeld gedrukte pers. Tegenwoordig wordt er daar steeds vaker vanaf gestapt. De meeste restaurants kiezen er dan ook eigenlijk bewust voor om de focus van hun restaurant marketing te verleggen naar het internet. Dat is een logische keuze. Niet alleen werkt marketing op het internet een behoorlijk stuk efficiënter, daarnaast zal je ook nog eens kunnen vaststellen dat de kosten er van aanzienlijk binnen de perken kunnen worden gehouden. In ieder geval, ben jij ook benieuwd naar hoe restaurant marketing is veranderd en hoe jij ze optimaal kan inzetten? Dan is het zonder meer een aanrader om je even te verdiepen in de hieronder terug te vinden informatie!

 

  • Online restaurant marketing voeren, hoe doe je dat? 

 

Zoals reeds aangegeven speelt het voeren van restaurant marketing zich tegenwoordig grotendeels af op het internet. In grote lijnen dient er hiervoor te worden ingezet op drie verschillende mogelijkheden die worden aangeboden. Het gaat hierbij concreet om:

 

  1. De eigen website die op het internet is gelanceerd;
  2. De zoekmachines waarvan de belangrijkste uiteraard Google is;
  3. De social media kanalen met onder meer Facebook en Instagram;

 

Laat ons beginnen met de eigen website. Restaurant marketing voeren op het internet is onmogelijk zonder over een eigen website te beschikken. Bovendien is het belangrijk om er rekening mee te houden dat deze website haar bezoekers aanspreekt. Concreet zorg je er dan ook voor dat de website van je restaurant minstens de volgende eigenschappen heeft:

 

  1. Het wordt aangeraden om een goed beeld te geven van het interieur van je zaak;
  2. De actuele menukeuze moet er op terug te vinden zijn;
  3. Voorzie concrete informatie over de ligging van het restaurant en de openingsuren;
  4. Zorg ervoor dat mensen indien ze dat willen eenvoudig contact kunnen opnemen;

 

Een goede website vormt in de praktijk altijd de basis voor jouw restaurant marketing. Het mag dan ook duidelijk zijn, dit is het eerste waar je de nodige aandacht aan zal willen geven.

 

  • Vergeet mobiele gebruikers niet! 

 

Op een efficiënte manier online restaurant marketing voeren betekent ook dat je, je moet richten op alle potentiële klanten. Concreet zorgt dit ervoor dat ook mobiele gebruikers niet vergeten mogen worden. Sterker nog, heel wat experts zijn het er over eens dat mobiele gebruikers tegenwoordig zomaar even veel belangrijker zijn in vergelijking met gewone gebruikers die gebruikmaken van een laptop of een computer. Zorg er dus altijd voor dat je website eveneens goed zichtbaar is voor mobiele gebruikers. Alleen op deze manier voorkom je dat je mogelijks heel wat nieuwe, interessante klanten misloopt.

 

  • De kracht van social media 

 

Tegenwoordig kan er niet aan restaurant marketing worden gedaan zonder daarbij aandacht te besteden aan de verschillende social media kanalen. Zorg ervoor dat je op zoveel mogelijk social media platformen bent vertegenwoordigd, maar hou ze ook altijd actueel. Alleen op deze manier is het mogelijk om (potentiële) fans blijvend aan je te kunnen binden.

 

Meer weten? Kijk op https://thefullybookers.com!

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.