Online positionering: zo kom je hoger in Google!

Hoe uniek presenteer jij je op je markt? Met een unieke online positionering, zorg jij ervoor dat je gemakkelijker klanten bereikt, overtuigd en uiteindelijk bindt. Deze positionering moet je in alle communicatie-uitingen doorvoeren, zodat je een geheel creëert. Hierdoor kom je niet alleen hoger in Google, je bereikt er sneller je doelstellingen mee. We leggen je er meer over uit!

Waarom hoger in Google?

Een hoge positie in Google is belangrijk voor jouw online presentatie. Google is een gigantische term als we praten over de online wereld: maar liefst 97% van alle zoekopdrachten gaan via deze zoekmachine. Het is dus belangrijk dat jij hierin gemakkelijk gevonden wordt, aangezien je anders je doelgroep niet bereiken zult. Deze hoge positie is op meerdere manieren te vergaren: de meest populaire zijn door te adverteren, of door te optimaliseren. Maar, voor beide geldt dat je positionering erg belangrijk is, omdat je anders geen resultaten boeken zult.

Wat doen je concurrenten?

Om een unieke positionering te creëren, moet je eerst onderzoek doen. De belangrijkste vraag hierin is wat je concurrenten doen. Je kunt wel een hele brede strategie opstellen rondom je positionering, maar als je er uiteindelijk achter komt dat één van je concurrenten exact hetzelfde doet, zal het weinig effect hebben. Het is dus belangrijk om te weten hoe zij zich opstellen: welke USP’s hanteren zij, op welke zoekwoorden ranken zij hoog en misschien nog wel belangrijker: welke kansen laten ze voor je liggen? Door antwoord te geven op deze vragen, spring jij in op de ruimte die je concurrenten voor je open laten liggen.

Ken de markt!

Je concurrenten zijn overigens niet het enige waar je rekening mee moet houden: je positionering moet natuurlijk ook overeenkomen met de wens van de markt. Zo kun je kijken naar welke zoekwoorden er voornamelijk gebruikt worden, of welke trends er spelen. Dit zorgt ervoor dat jij niet blindelings aanpassingen maakt, zonder te checken of dit de juiste handeling is. Zo kun je bijvoorbeeld een veganistische handelswijze doorvoeren in je bedrijf, maar als je doelgroep hier niet op zit te wachten, zal het niet tot extra conversies leiden. 

Traffic Today

Wil jij scoren met een unieke positionering, waarin de idealen van jouw bedrijf alsnog centraal staan? Dan introduceren we je graag aan Traffic Today! Dit online marketing bureau werkt samen met een breed klantenbestand, waarin samenwerking centraal staat. Zo creëer je samen een unieke strategie, waarmee jij je doelstellingen haalt. Benieuwd? Neem een kijkje op hun website!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *