Strategieën voor het openen van een succesvolle nagelstudio

 

Denkt u erover om uw eigen nagelstudio te openen? Zoals bij elke startende onderneming, komt er veel werk bij kijken.

Je moet een locatie kiezen, apparatuur kopen, onderhouden en een geweldig team inhuren waarmee je goed kunt werken. Je moet ook manieren vinden om jezelf op de markt te brengen. Social media wordt jouw doel.

We weten dat dit waarschijnlijk veel zal zijn, maar maak je geen zorgen, we weten hoe we je op weg moeten helpen! We gaan een beetje dieper in op het openen en openen van een nagelstudio.

Voordat je een nagelstudio opent, dien je natuurlijk wel over de juiste papieren te beschikken. Hiervoor kun je een nagelstyliste opleiding Groningen volgen.

  1. Kies een locatie

Het kiezen van een ideale locatie kan een beetje lastig zijn. U moet een beetje onderzoek doen om de beste plek te vinden om uw winkel op te zetten.

Eerst wil je rondkijken naar je concurrenten om te zien hoe het met ze gaat. Zo kunt u beoordelen of er op een gebied een grote vraag is naar uw diensten. Een andere reden waarom u naar uw concurrenten wilt kijken, is dat u wilt weten hoeveel van hen er in de buurt zijn.

Als er veel andere nagelstudio’s in een gebied zijn, is de kans kleiner dat je kunt groeien.

  1. Koop geen goedkope apparatuur

U moet op bepaalde plaatsen een bepaald budget instellen en bezuinigen, maar die plaats mag niet uw uitrusting zijn. Als je goedkope apparatuur en ongemakkelijke nagelsalonstoelen gebruikt, zul je het zien.

Apparatuur van lage kwaliteit zal vervelend zijn voor uw werknemers om mee te werken, dus u wilt betere apparatuur krijgen om ze gelukkig te maken. Als uw salon zich niet op uw gemak voelt, zullen uw klanten niet blij zijn. Als een klant een slechte ervaring heeft vanwege defecte apparatuur, is het moeilijk om loyale klanten te maken.

Dus hoewel je als start-up niet veel geld hebt, wil je het in de uitrusting en stoelen stoppen.

  1. Stel de juiste sfeer in

Klanten komen in nagelstudio’s om te ontspannen en tot rust te komen. Het is een manier om zichzelf te verwennen na een zware week. U wilt zeker weten dat uw salon dit comfort kan bieden.

Zorg voor weinig licht met zachte muziek of films. Je wilt ook dat je salon lekker ruikt, dus misschien wil je investeren in een goed ventilatiesysteem. De chemicaliën die in salons worden gebruikt, kunnen meer dan een beetje overweldigend zijn.

  1. Houd het schoon

Een schone salon is een vrolijke salon. De benodigdheden van je nagelstudio vragen alleen maar om bacteriën te bouwen en als het er niet schoon uitziet, zal een klant niet willen dat het op hen wordt gebruikt. U wilt dat de winkel er netjes uitziet vanaf het moment dat een klant uw deur binnenkomt.

 

Stel hiervoor een dagelijkse schoonmaakroutine op tussen u en uw personeel. Geef schoonmaakwerkzaamheden aan uw openingspersoneel en sluitend personeel, of laat elke persoon aan het einde van hun dienst hun station schoonmaken. Vergeet niet dat al uw apparatuur dagelijks moet worden ontsmet, dus zorg ervoor dat u investeert in medische spullen.

  1. Wees vriendelijk

Als een klant moeilijk te behandelen is, blijf dan vriendelijkheid. Klanten zijn bij u in de salon om te ontspannen, dus u wilt hen zo goed mogelijk van dienst zijn.

Een van de beste manieren om deze vriendelijke sfeer te creëren, is door toegewijde receptionisten in te huren. Het is hun plicht klanten te begroeten wanneer ze door de deur komen, transacties te verwerken, ze uw pakketten te laten zien en de telefoon op te nemen. Het ziet er niet erg professioneel uit als medewerkers opstaan ​​om aan de nagels van een klant te werken om het te doen.

  1. Werk als een team

Het is erg belangrijk dat u en uw medewerkers als een team werken. Je wilt ze laten zien dat je om ze geeft en een goede communicatie hebt. Laat ze zich gewenst voelen en vertel ze duidelijk wat je van hen verwacht.

Niemand zal meteen weten wat uw verwachtingen zijn, in plaats van gefrustreerd te raken, moet u ze erdoor leiden. Leer ze hoe je dingen in je salon doet, omdat ze geen gedachtenlezers zijn.

Een ding dat u kunt doen, is ongeveer elke week vergaderingen houden om iedereen te vertellen wat werkt en wat niet werkt. Zorg ervoor dat u zich niet geroepen voelt als u dit doet.

  1. Gebruik Salon-software

Er is veel te doen als je een salon runt. Als je geen salonsoftware gebruikt, maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf.

Salon-software bespaart tijd omdat klanten hiermee hun afspraken online kunnen boeken. U kunt gemakkelijk klantinformatie opslaan, zoals hun verjaardag, naar welke nagelstijlen ze gewoonlijk buigen, en dat is slechts het topje van de ijsberg.

Dit scheelt ook in no-shows en bespaart uw medewerkers veel frustratie.

  1. Gebruik sociale media

Social media is de perfecte marketingtool voor een klein bedrijf. Door een account op Facebook, Twitter en Instagram aan te maken, kunt u eenvoudig een online aanwezigheid voor uw bedrijf creëren.

Je kunt ook samenwerken met een persoonlijkheid op sociale media om je salon te promoten. Als u er geen kunt vinden, kunt u ook promo’s en speciale aanbiedingen doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *