Waarom jij niet kan slagen zonder contentstrategie!

Content is overal. Of we het nou hebben over de content op je website, het gebruik van je socials of de invulling van je e-mail – content zorgt ervoor dat het slaagt of faalt. Je kunt lukraak aan de slag gaan en hopen op goed geluk, maar je kunt ook een contentstrategie schrijven waarin je jouw content onderbouwt. In deze blog leggen we je hier meer over uit!

Wat is een contentstrategie?

De naam zegt het al: een contentstrategie is het idee achter je content. Veel mensen zijn sceptisch over of dit wel nodig is, maar wij zijn hier om te zeggen dat content maken zonder strategie volstrekt onhandig is. In een contentstrategie geef je antwoord op de volgende vragen:

  • Op welke kanalen is mijn doelgroep te vinden?
  • Welke content wil mijn doelgroep zien?
  • Welke content maken mijn concurrenten?
  • Hoe communiceer ik mijn boodschap op een pakkende manier?
  • Welke trends zijn er momenteel actueel binnen mijn branche?

Door antwoord op deze vragen te geven, zorg jij ervoor dat je gericht te werk gaat. Je weet nu wat je doet, waardoor je bepaalde keuzes kunt weerleggen. Daarnaast maak je niet zo maar content: je maakt content omdat je weet dat je doelgroep dit graag wil zien. Jij als specialist van een bepaald onderwerp hebt veel te zeggen; veel mensen zijn hier in geïnteresseerd en willen dit horen. Maar, wel op een leuke manier.

Welke type content valt er binnen je strategie?

Het maakt binnen je contentstrategie niet uit over welke content we het hebben: het is belangrijk dat al je content volgens het zelfde jasje wordt geuit. Zo wordt je content onderdeel van je branding: niet langer is content gewoon content, het is nu echt een verlenging van je bedrijfsidentiteit. Op het gebied van tekst wordt er over je tone-of-voice nagedacht en het jargon dat je gebruikt, qua visuals worden je huiskleuren in acht gehouden en wil jij een bedrijfsvideo maken, dan worden de juiste kanalen bekeken om deze op te plaatsen. 

Een contentstrategie op maat

Aangezien het een lastige taak kan zijn om een rake contentstrategie te formuleren, raden we aan om in zee te gaan met een bureau als Traffic Today. Zij hebben een breed team aan verschillende marketeers: strategen om je strategie te schrijven en content marketeers om de content vervolgens op de juiste wijze uit te voeren. Neem een kijkje op hun website en ervaar het zelf!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *