Wat is social media marketing

Social media marketing is een marketingmiddel waarbij sociale media worden ingezet met als doel om marketingdoelstellingen te behalen. Met adverteren op sociale media kun je ervoor zorgen dat je je naamsbekendheid vergroot en dat je een relatie opbouwt met je doelgroep. Daarnaast is het een goede manier om relevant verkeer naar je website toe te trekken en meer conversies te genereren. Het vergroten van loyaliteit, het creëren van merkvoorkeur en klanttevredenheid zijn enkele voorbeelden van de voordelen die je met sociale media marketing kunt vergroten. De social wereld gaat snel en je kunt er je voordeel mee doen door social media marketing in je online strategie op te nemen.

 

Meest gebruikte soorten social media marketing

De eerste manier is met een link advertentie, hierbij is je doelstelling het genereren van clicks op de link die in de ad staat. Dit type ad is gericht op het genereren van verkeer. De tweede methode is een video advertentie. Deze wordt gebruikt om op een opvallende manier aandacht te vragen voor je product of service. Dit type ad wordt vaak gebruik om naamsbekendheid te vergroten of bij het lanceren van een nieuw product. Ook promoted Facebook posts worden vaak gebruikt. Dit is in feite een normale Facebook post die je ‘pusht’ naar je volgers. Je betaalt dus zodat mensen je post zien. Dit zijn drie voorbeelden van veelgebruikte social media marketing vormen, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden.  Het kan lastig zijn om als leek zelf social media advertenties te runnen, bedrijven als  MvH Media kunnen hierbij helpen.

 

Waarom is social media marketing belangrijk

Sociale media is een belangrijk hulpmiddel om het merkbewustzijn te verhogen. Naast het promoten van je bedrijf kan sociale media je helpen om verschillende bedrijfsdoelen te halen. Het trekt nieuwe klanten aan: mensen die nog nooit van je bedrijf hebben gehoord kunnen in aanraking komen met je advertentie als ze aan bepaalde criteria voldoen. Deze nieuwe mensen zijn waardevolle leads en hebben de potentie om trouwe klanten te worden. Ook is sociale media een waardevolle bron van feedback. Mensen zullen hun mening geven, dit kunnen zeer waardevolle inzichten zijn voor bedrijven. Dit geeft een unieke kans om op de markt in te spelen. Bij negatieve feedback weet je wat je eventueel aan kunt passen aan je product of service en bij positieve feedback weet je wat klanten belangrijk vinden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.