Zakelijke printer kopen?

Een goed werkende printer op kantoor is iets wat soms nog onderschat wordt. Het levert je natuurlijk niet direct geld op, maar een goede printer kan je wel het nodige geld besparen. Vaak wordt daarom de keuze gemaakt om een goedkope printer te nemen, welke niet altijd even voordelig uitpakt. Refurbished Printer vertelt in dit artikel meer over het kopen van een printer op kantoor.

Hoeveel wordt er daadwerkelijk geprint?

Bij het kopen van een andere printer is het belangrijk eerst jezelf te verdiepen in het printgedrag op kantoor. Zo zal een accountantskantoor veel meer printen dan een online marketing bureau. Bij de kantoren waar dus regelmatig grote hoeveelheden geprint worden zullen er printers moeten staan die ook daadwerkelijk over voldoende capaciteit beschikken. Dat is uiteraard niet het enige. Worden de gedrukte documenten voornamelijk intern gebruikt of voornamelijk ook voor afspraken met klanten of andere externe partijen? Bij klanten is het natuurlijk beter om in kleur te printen, zodat een professionele indruk achter gelaten kan worden.

Verschillende functies van de printer

Ben je in de zoektocht naar je zakelijke printer alleen op zoek naar een printer of moet deze ook nog over meerdere beschikken? Vooral bij een printer voor op kantoor wordt er vaak gekozen voor een printer met extra functies. Denk hierbij aan het maken van een kopie of het scannen van een document. Hierbij kun je het beste kiezen voor een all-in-one printer dan het aanschaffen van verschillende apparaten.

Verschillende merken en typen

Nadat je een idee hebt wat voor soort printer je nodig hebt, zul je nog steeds tegen het grote aanbod printers aanlopen. Denk hierbij aan HP, Canon of Brother. Waarvan HP inmiddels het meest bekende merk is. Wil je een advies voor welk merk jouw kantoor het beste kan kiezen dan kun je altijd een specialist inschakelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *