Zo organiseer je een goed personeelsfeest

Een goed personeelsfeest organiseren blijft in de praktijk lastiger dan je zou verwachten. Daarom helpen wij je een handje door middel van dit artikel!

De locatie

Voor het personeelsfeest zal een geschikte locatie uitgekozen moeten worden. Houd je het personeelsfeest bijvoorbeeld gewoon in het bedrijf zelf? Of kies je voor een externe locatie?

Het feest in het bedrijfspand organiseren (mits je daar de ruimte voor hebt) is uiteraard een stuk goedkoper. Echter zullen er wel veel voorzieningen geregeld moeten worden die op speciale feestlocaties vaak al wel aanwezig zijn. Ook zul je zelf alles weer op moeten ruimen.

Wanneer je voor een externe locatie kiest, is het belangrijk dat deze niet al te ver van het bedrijfspand zit. Zo voorkom je dat het personeel erg ver moet reizen (er van uitgaande dat het meeste personeel redelijk in de buurt van het bedrijf woont).

Ook zul je bij de keuze van de locatie rekening moeten houden moet hoeveel mensen er ongeveer komen. Je wilt immers geen locatie huren die veel te groot of te klein is!

Het soort feest

Ook zal er bepaald moeten worden wat voor soort personeelsfeest je gaat organiseren. Ga je voor een feest met harde muziek waarbij iedereen de hele avond aan het dansen is? Of ga je voor een rustiger feest waarbij iedereen gezellig een praatje met elkaar maakt?

Deze keuze zal vooral afhangen van het soort personeel. Bestaat het personeel vooral uit jongeren, dan zal de eerste optie geschikt zijn. Bestaat het personeel echter vooral uit ouderen, dan zal de tweede optie passender zijn.

In beiden gevallen kun je er voor kiezen om een drive-in show te huren. Ook op rustigere feestjes is wat achtergrondmuziek namelijk bevorderlijk voor de sfeer! Wanneer je dit bespreekt, zal de DJ zich aanpassen aan het soort feest.

De catering

Tot slot is het belangrijk dat er voldoende te eten en drinken aanwezig is. Zorg er voor dat er verschillende soorten drank, frisdrank en snacks beschikbaar zijn, zodat er voor iedereen wat wils is!

Met de bovenstaande tips heb je alles in huis om er een geslaagd personeelsfeest van te maken, waar nog lang over nagepraat zal worden.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.