Wat is een goede manier van klantenbinding?

Een klant binnenhalen is niet altijd moeilijk, maar hoe behoud je je klanten? In een maatschappij waarbij alles tegenwoordig veelal om geld draait blijft het toch belangrijk om je klanten te binden door net een stapje verder te gaan. Jaarlijks een kerstpakketje naar je klant is natuurlijk een goede manier van klantenbinding. Maar waarmee val je op?

Verras je klant met een fles wijn

Veel bedrijven brengen zelf een kerstpakket naar hun klanten, maar in tijden van Covid zoals nu is het beter om dit niet te doen. Juist omdat je normaal gesproken nog even een praatje maakt met de klant, kun je dit op een andere manier doen door bijvoorbeeld een fles wijn te laten leveren via een webshop. Tegenwoordig kun je dit persoonlijk maken door een leuke tekst erbij te doen, zodat het toch nog persoonlijk is voor de klant.

Paul Mas

Het Franse Paul Mas is een wijnproduct met een breed assortiment. Of het nu gaat om rosé, witte wijn of rode wijn. De prijs-kwaliteitverhouding is erg goed en tegenwoordig erg makkelijk online te bestellen.

Extra aandacht voor de klant

Met het gebaar van een kerstpakket of geschenk voor de klant geeft dit altijd een gevoel van betrokkenheid maar vooral dankbaarheid. Hierdoor zal je klant ook sneller geneigd zijn ook klant te blijven, dan bijvoorbeeld alleen maar altijd de goedkoopste oplossing te kiezen, in deze tijden van concurrentie en onzekerheid. Niets is tegenwoordig zo belangrijk als een goed vertrouwen in de medemens. Verplaats je vooral in de klant, hoe zou je het zelf vinden als je een geschenk krijgt van een zakenrelatie? Dan is het juist leuk om het net een keer anders te doen dan de rest en geeft dat toch een speciaal gevoel?

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *