Zeven tips voor een kantoorrenovatie

Kantoorrenovatie heeft veel verantwoordelijkheden. Het is een taak die bedrijfseigenaren met afschuw vervult en gestrest maakt wanneer ze erover nadenken.

Historisch gezien worden kantoorvernieuwingen niet gewaardeerd vanwege de aard van het vertragen van de productiviteit van een bedrijf, waardoor sommige afdelingen hun faciliteiten verlaten en de daarmee gepaard gaande transitiechaos.

Bovendien krijgen medewerkers tijdens hun transitieproces meer werk naast hun dagelijkse taken.

Hoewel de meeste zakenmensen de gedachte aan een renovatie niet leuk vinden, is het mogelijk om het zonder veel moeite met succes te doen, zolang ze het maar op de juiste manier doen.

Veel organisaties hebben het eerder gedaan en er is geen reden voor een bedrijfsmens om de gedachte aan renovatie te vrezen.

We hebben enkele tips opgesteld voor succesvolle kantoorrenovatie om u te helpen bij het verlichten van de veel gevreesde last van het uitvoeren van een enorme kantoorrenovatie. Lees verder om te leren hoe u uw kantoor succesvol kunt renoveren of verbouwen.

Tip # 1: Bepaal een realistisch doel en houd je eraan

De meeste zakenmensen worden niet zomaar wakker en besluiten dat ze hun werkruimte zonder geldige reden zullen renoveren. Er is altijd een reden om te renoveren.

Als je geen goede reden hebt, moet je beginnen met het vaststellen van een goede reden of doel voor de grote transitie. Als je een doel hebt, zorg er dan voor dat je je eraan houdt en dat het niet scheef staat.

Kantoorrenovaties of verhuizingen roepen vaak onverwachte problemen op die niet tot uw doel behoorden. Als u een doel stelt, kunt u zich aan uw plannen houden en andere dingen aanpakken die zich kunnen voordoen nadat uw doel is bereikt.

Tip # 2: Controleer hoeveel geld uw kantoor aan onroerend goed uitgeeft

Het kost de meeste bedrijven gemiddeld €200,- per vierkante voet om een ​​kantoorruimte te huren. Er zijn veel grote bedrijven die miljoenen uitgeven aan het huren van ruimtes voor vergaderruimtes over de hele wereld.

Vraag uzelf af of u zoveel geld kunt uitgeven, ook al werkt 50 procent van uw werknemers op afstand.

Tip # 3: Profiteer van de beschikbare gegevens

Het is belangrijk om over gegevens te beschikken bij het nemen van cruciale beslissingen. U kunt alleen weloverwogen beslissingen nemen als u over actuele en hoogwaardige gegevens beschikt.

Als u gegevens over uw ruimte mist, vindt u het een uitdaging om goede beslissingen te nemen. Zonder gegevens over uw kantoorruimte hoort u alleen klachten over het gebrek aan ruimte voor vergaderruimten en de oneindige vraag naar meer ruimte.

 

U kunt echter gegevens over de bestaande ruimte beoordelen en zelfs beseffen dat u de ruimte helemaal niet hoeft te renoveren.

Tip # 4: Het is geweldig om een ​​slimme kantoorruimte te hebben, maar vermijd de focus op het werk te verliezen

Bedrijven renoveren vaak om hun kantoorruimtes slim te maken. Hoewel dit in theorie leuk is, is het eigenlijk niet het beste om te doen.

Hoewel u het leuk vindt om een ​​medewerker te vertellen dat hij uw vergadering moet beginnen, voelt het nog steeds ongemakkelijk, omdat u iedereen moet vragen om te zwijgen, zodat u een medewerker kunt vertellen dat hij de vergadering moet beginnen. Dit kost u waardevolle minuten aan productiviteit van werknemers.

Tip # 5: focus op samenwerking

Dagelijks worden er gemiddeld elf miljoen vergaderingen over de hele wereld gehouden. Als uw organisatie van plan is te renoveren zonder een goed doel te hebben, moet u samenwerking als drijvende factor beschouwen.

De nieuwe inrichting van de werkruimte moet geschikt zijn om een ​​optimale samenwerking te ondersteunen. Het moet werknemers in staat stellen effectief te communiceren, zowel op afstand als persoonlijk.

Tip # 6: Succes komt niet vrij

Het is uiterst belangrijk om een ​​goed doordachte lay-out te hebben en te investeren in de beste technologie om een ​​optimale werkruimte te krijgen.

Ga alleen voor de beste kantoortechnologie en verkrijg hoogwaardige samenwerking om ervoor te zorgen dat uw kantoorvernieuwingsproject met succes wordt voltooid.

U moet bijvoorbeeld videoconferenties opnemen in uw renovatiebudget als u er nog geen heeft geïnstalleerd of als de bestaande verouderd is.

Tip # 7: zorg ervoor dat uw teams op elkaar zijn afgestemd

Bij kantoorvernieuwingen en renovaties zijn meestal professionals betrokken die gespecialiseerd zijn in facility management. De meeste organisaties erkennen echter niet de belangrijke rol die IT-teams spelen tijdens een renovatieproject.

U moet er dus voor zorgen dat alle betrokken teams op één lijn zitten en ze allemaal bij de renovatie betrekken om het meeste uit de transitie te halen. Zo kunt u bijvoorbeeld voor meer licht zorgen in de werkruimtes. Denk hierbij niet alleen aan grote raampartijen, maar ook aan open deuren. Hiervoor zijn aluminium deuren Lier erg geschikt. Hierdoor creëer je extra lichtinval in je kantoorruimte.

Bedrijven evolueren altijd. Ook blijft het personeelsbestand geglobaliseerd worden. Als zodanig zullen werkruimten altijd met de tijd verschuiven.

Bedrijven moeten zichzelf dus altijd in hun kracht zetten door gebruik te maken van gegevens over hun werkplekken om ervoor te zorgen dat ze weloverwogen beslissingen nemen over hun huidige status en de noodzaak tot renovatie.

Door gebruik te maken van deze tips kunnen bedrijfseigenaren hun vastgoedkosten verlagen, weloverwogen beslissingen nemen op basis van actuele gegevens en de kantoortechnologie verbeteren. Bovendien zal het op de juiste manier doen van kantoorrenovatie rendement opleveren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *