Zo verbeter jij je merkidentiteit met verpakkingen!

Heb je een onderneming en ben jij druk met de vormgeving ervan? De huisstijl en promotie van een bedrijf kan op veel manieren. Zo probeer jij je campagnes in de stijl van je bedrijf vorm te geven en te verspreiden volgens het karakter ervan. Zo kan je dit ook doen met de verpakkingen van jouw product. Dit wordt een steeds populairder onderdeel binnen bedrijven. In deze blog behandelen we de mogelijkheden met het vormgeven van verpakkingen. Lees dus gauw verder en doe inspiratie op voor jouw bedrijf!

Aanpassen op de huisstijl

Het is ten eerste belangrijk om jouw verpakkingen aan te passen aan de huisstijl van je bedrijf. Veel bedrijven gebruiken nog steeds een standaard verpakking, zonder enige elementen van hun bedrijf. Dit kan ook anders! Er bestaan namelijk verschillende diensten die verpakkingen produceren in de stijl van een bedrijf. Zo wordt het bereik richting de klant langer dan alleen de bestelling en zorg je voor een professionele look.

Personaliseren

Tegenwoordig laten meer bedrijven hun producten en verpakkingen personaliseren. Neem bijvoorbeeld de bekers van de Starbucks als voorbeeld. Zij begonnen als vroeg met het vermelden van de naam van de klant. Dit deden ze altijd fout, maar dat hoorde ook weer bij hun campagne. Coca-Cola doet het ook en het zorgt voor een persoonlijke band tussen het bedrijf en de klant.

Interactief

Om een klant langer vast te houden, kan je jouw verpakkingen ook interactief maken. Dit kan je doen door een koppeling te plaatsen op jouw verpakking. Met een QR-code wordt een klant bijvoorbeeld geleid naar jouw website of één van je campagnes. Het koppelen van deze extra functionaliteiten kan zorgen voor een nieuwe aankoop door een klant.

Duurzame verpakkingen

Het gebruiken van duurzame verpakkingen heeft een milieubewust en klantgericht karakter. Je zorgt ten eerste namelijk voor minder vervuiling door plastic afval. Ten tweede speel je in op de morele gedachten van de klant. Er zijn namelijk steeds meer mensen die waarde hechten aan een schone wereld. Een klant zou bewust kunnen kiezen voor een bedrijf dat duurzame producten gebruikt, en daarom ligt daar een kans. Tegenwoordig kan je bijvoorbeeld kiezen voor papieren en plastic recyclebare verpakkingen. Deze vind je bij aanbieders, zoals blokpackaging.com, en zijn erg handig in gebruik. Aangezien je verpakkingen maar één of enkele keren kunt gebruiken, kunnen ze voor veel afval zorgen. Het is daarom belangrijk om hierop te anticiperen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *