Low budget ondernemen: hoe u winst kunt behalen op kantoormeubilair

Of u nu een nieuw bedrijf opent, een bestaand bedrijf uitbreidt of defecte meubels vervangt, tweedehands kopen kan een geweldige manier zijn om de kwaliteit te maximaliseren en tegelijkertijd uw kosten laag te houden.

Voordelen

Tweedehandse kantoormeubelen kopen bieden veel mogelijkheden qua design, materiaal, prijs en beschikbaarheid. Veel tweedehands kantoormeubilair is bijna nieuw en niet zo onbetrouwbaar als je zou denken, vooral als je het koopt bij betrouwbare bronnen. De beste plek om te kopen is bij veilingen. Vaak zijn dit verkopen van boedels uit faillissementen. Veel nieuwe bedrijven gaan failliet binnen twee jaar terwijl de meubels nauwelijks zijn gebruikt. De gebruikte kantoormeubels zijn zo goed als nieuw en de prijzen zijn vaak maar een fractie van de nieuwprijs. Als u tafels en stoelen in bulk wilt kopen, is tweedehands of gebruikt meubilair de beste optie om duizenden euro’s te besparen.

Het is niet leuk dat een bedrijf over de kop gaat, gezien het bloed, zweet en tranen die de ondernemers in hun bedrijf hebben gestopt. Maar het gebeurt wel en in die gevallen kunnen meubels en kantoorapparatuur worden gerecycled en krijgen een tweede leven bij andere bedrijven die het nodig hebben. Bovendien voorkomt u hiermee dat de gebruikte meubels op een vuilstort terecht komen, ook al is het nog in goede staat. Tweedehandse meubels kopen is niet alleen winstgevend maar is ook nog eens milieuvriendelijk.

De wereld van gebruikte kantoormeubilair en apparatuur kan rommelig en verwarrend zijn, maar met een beetje geduld en doorzettingsvermogen kun je flink besparen. Er zijn tegenwoordig veel veilingsites die kantoormeubels veilen zoals een ergonomische bureaustoel, roldeurkast, zit sta bureau, vergaderstoelen en nog veel meer. Lokale veilingen kunnen ook een goed jachtgebied zijn. Een goede bron om meer te weten te komen over lokale veilingen is het faillissementsregister, hiermee kunt u lokale veilingen bezoeken die dicht in de buurt zijn.

Kortom: gebruikt kantoormeubilair voorziet in de behoeften van uw kantoorpersoneel en heeft een verminderde impact op het milieu. Uw aankopen verbeteren het comfort en de productiviteit van uw werknemers tegen veel lagere kosten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.